sabato 29 ottobre 2016

POZZU DI BIDDA


A cura di Manuela Trevisan


Sassari mea. Beddi erani li tempi di gandu eru minoredda e faravu a carrera a giugga' cun la puppia. Tutti li pizzinni femmini, aviami una puppia oppuru lu siivvizziu di caffe pa' giuggà a fa li cummari chi aisettani li mariddi chi torrani da trabaglià. Fazziami finta di ciarammiddà, cumenti fazziani avveru li manni. 
Aisittavami chi n'azzava lu caffè, e ciaramiddendi, ciaramiddebdi, fazziamu puru finta di bizziru. Ugna tantu, calche pizzinnu invireschiddu, zi dazzia voltha tuttu cun una pallonadda di palloni di pezza. Erami tutti un poggareddu digraziaddi. Lu palloni chi si buffava, era troppu caru da cumparà. E tandu noi a frasthimà, cumenti fazziani li manni. Vainnorammara vai... tu e lu pallone. Lu santu di ga' t'ha fattu. Una vostha, m'ammentu chi erami accosthu a naddari, e babbu m'ha intesu frasthimendi,, M'ha dittu,... LILLI' ... abarai a vidè chi Gesù bambino, t'ha intesu e lu rigaru accannu ti lu piglia da innè Mattora. A vil'amminteddi a Mattora? era lu caibbunaggiu storico di Pozzu di bidda, Chi beddi tempi. Zi vuriami tutti umbè be. POZZU DI BIDDA CANTA JENTI HA VISTHU NASCI' E MURI'.
Quando ritorno a Sassari, devo per forza di cose passare in quella piazza. Guardare al 3 e ricordare mia nonna che mi chiamava dalla finestra. Lillina,,, azzanni a sobbra chi è ora di magnà. Nonnu toiu ha gia ischuminzaddu. Ajò.... Trubba sobbra. La nostalgia è davvero tanta. Permettetemi una lacrimuccia.

POZZU DI BIDDA 1980-81
Ma voi... niente lacrime. Invece, se questo racconto vi è piaciuto, sarei grata se metteste un bel like e lo condivideste con i vostri amici. Non facciamo perdere la storia e il profumo di quella Sassari che tanto abbiamo amata.


Grazie. Un abbraccio.